Hvorfor alle grundejerforeninger bør tilbyde automatiske betalinger

Grundmodul er et komplet system der er udviklet specielt til administrering af grundejerforeninger, og som derfor indeholder en række funktioner til effektiv og nem forvaltning af foreningens aktiviteter.

Mange af foreninger benytter især muligheden Grundmodul tilbyder i form af at automatisere betalinger, ved at opfordre deres medlemmer til at tilmelde sig det automatiske betalingssystem. Det hjælper medlemmerne til at betale til tiden, så styrelsen undgår at skulle sende rykkere ud, og samtidig spare tid på at bogføre og afstemme hver enkelt løbende betaling manuelt.

Mere tilfredse beboere

Det er ikke kun administrationen i foreningen som vil sætte pris på dette. Mange beboere benytter i forvejen automatiske betalinger til mange andre regninger i hverdagen, og ved at tilbyde dem det på foreningens vegne, kan man gøre livet lettere for dem også.

Dette kan i sig selv føre til øget medlemsfastholdelse, såvel som en stærkere følelse af fællesskab blandt medlemmerne. Men der er også andre fordele at hente:
Øget nøjagtighed
Hvis en kasserer manuelt skal sidde med hver enkelt betaling og behandle den i regnskabet, bogføre den og afstemme med bankkontoen, kan der hurtigt opstå tastefejl eller udfordringer med kommunikationen mellem personale og medlemmer.

Med automatiske betalinger reduceres disse fejl betydeligt, hvilket sikrer at betalingerne behandles præcist og til tiden, hver eneste gang. Det fører os videre til næste fordel:
Lavere omkostninger
Ved at automatisere forløbet for betalinger, kan foreningen ikke blot spare på de administrative omkostninger der er forbundet med manuel behandling af betalinger, men da der bliver begået færre fejl skal der heller ikke afsættes tid til fejlfinding og udbedring af fejlene.

Bedre økonomi

Sidst men ikke mindst hjælper det også grundejerforeningen med driften, da automatiske betalinger sikrer at foreningen får en konstant strøm af indtægter. På denne måde kan foreningen undgå overtræk eller udlæg, og på den måde bedre forudsige sin økonomi og planlægge fremtidige udgifter.